4.4.2023 se konalo již počtvrté klání servisních techniků Toyota a jejích dealerů. Technici se utkali ve dvou hlavních kategoriích - čelní vysokozdvižné vozíky a skladová technika. Nešlo jen o technické znalosti a dovednosti, ale také o využití moderních technologií, účastníci museli předvést i schopnost komunikace a chytrý přístup. Naši technici se v těžké konkurenci rozhodně neztratili. Děkujeme a gratulujeme našim zástupcům - Martin Motyčka se umístil na 3. místě v kategorii čelních vzv a Vláďa Dušek na 5. místě v kategorii skladové techniky.
čelní vozíky: 1. místo Milan Mistr, Toyota | 2. místo Daniel Roztočil, Toyota | 3. místo Martin Motyčka,
skladová technika: 1. místo Patrik Hájek, Toyota | 2. místo Roman Šoul, Toyota | 3. místo Jan Strakoš, Toyota
14 účastníků, dobrovolníků ze všech regionálních týmů, potvrdilo vysokou úroveň znalostí a naplnilo tak očekávání svých servisních manažerů, kteří měli hlavní slovo při potvrzení jejich nominace. Vítězové v obou kategoriích se probojovali do chystaného evropského finále. Prosadili se zkušení technici, kteří se soutěže zúčastnili již v minulosti, ale i nováčci. Zejména Patrik Hájek, vítěz v kategorii skladové techniky z Liberecka, předvedl vynikající znalosti a potvrdil, že systém školení Toyoty je na vysoké úrovni. Patrik pracuje pro Toyotu tři roky a teprve nedávno absolvoval tzv. Silver úroveň školení v rámci STEP (Service Technicians Educational Programm), interního systému školení, který je velmi důležitou součástí filozofie Toyota Service Concept. Milan Mistr, technik z jižní Moravy, zvítězil v kategorii čelních vozíků již podruhé a potvrdil trvalou úroveň svého mistrovství.
Při řešení úloh zahrnující pravidelnou údržbu, nalezení skryté závady, běžnou diagnostiku a konfiguraci baterie, kalibrace, nastavení stroje podle požadavků zákazníka a podobně museli technici prokázat pohotovost, intuici, odolnost při práci v časovém limitu a samozřejmě technické znalosti a perfektní orientaci v servisních manuálech a elektrických schématech.
Lukáš Chleborád, vedoucí týmu interních trenérů TMHCZ, uvedl, že nejen technické znalosti byly součástí hodnocení soutěžících: "Vedle nich byl kladen důraz také na dialog s fiktivním zákazníkem a zjištění jeho potřeb a stavu a chování vozíku před zahájením jakékoli servisní činnosti I v praxi je kontakt technika se strojem relativně krátký, zahrnuje prakticky test před prohlídkou, údržbu a závěrečný test funkčnosti. Jakýkoli nestandard se nemusí projevit. Proto je vzájemná komunikace prospěšná pro obě strany a zvyšuje kvalitu péče. Zákazníci jsou stále náročnější a technik musí prokázat i vysokou úroveň vystupování, zejména je-li u nového zákazníka poprvé. V rámci soutěže byl tento dialog důležitý pro odhalení simulovaných skrytých závad nebo potřebné úrovně nastavení vozíku."
Lukáš Chleborád podotýká, že úkoly v soutěži se neustále vyvíjejí a přes jistou podobnost jsou současně složitější a náročnější:
"Například i proto, že mezi 10 modely, které vyžadovaly servisní zásah byly hned 4 produktové novinky - hydrostatické Tonero, nový retrak či nejmenší model v portfoliu BT Tyro LHE130. Nároky zvyšuje i zastoupení nových li-ionových baterií, které se stále vyvíjejí a bez jejich znalostí se už neobejde žádný technik, protože stroje s lionkami už mají v portfoliu všichni. Cílem soutěže je tedy prověřit i adaptaci na novinky a nové technologické postupy při dodržování bezpečnosti práce. Všichni soutěžící náročné úkoly zvládli s minimálními rozdíly. Máme v týmu Toyoty i u dealerů velmi schopné profesionály. Ze soutěže získávám vynikající zpětnou vazbu a potvrzení, že důraz na soustavný důsledný trénink a vzdělávání techniků v rámci systému Toyoty je naší silnou stránkou i důležitou konkurenční výhodou."
Potřebujete poradit?
+420 494 590 100
prodej: +420 777 700 606
servis: +420 777 700 604
náhradní díly: +420 777 700 605
pronájem: +420 777 700 612
školení: +420 777 700 622