Toyota SAS je elektronický systém, který automaticky monitoruje a kontroluje přes 3000 klíčových funkcí
vysokozdvižného vozíku. Tento revoluční systém si vyžádal více než 2 roky vývoje, na kterém se podílely
více než tři desítky specializovaných inženýrů. Systém je chráněn 126 patenty Toyota.
Toyota SAS je založen na 3 typech komponentů: elektronické řídící jednotce, 10 senzorech a 3 akčních členech.
Řídící jednotka SAS shromažduje informace ze senzorů a vypočítává, zda se vozík nenachází v potenciálně
nebezpečné situaci. Podle výsledků pak v případě potřeby aktivuje jeden nebo více akčních členů.
Za normálního stavu je zadní náprava volná, aby se mohla naklánět a kopírovat nerovnosti povrchu. Tento
stav je stabilní, dokud se těžiště neposune mimo trojúhelník stability a vozík se nezačne převracet. Aby
se tomuto stavu zabránilo, blokovací zařízení vyvinuté společností Toyota přechodně zablokuje nápravu
tak, aby byla zachována laterální stabilita vozíku.
SAS omezuje rizika při zatáčení bez negativních dopadů na produktivitu. Pokud se během zatáčení dostane
vozík do nestabilního stavu, patentovaný zámek náklonu automaticky zablokuje zadní nápravu tak, aby se
zvýšila stabilita vozíku. Významně se tak redukuje riziko bočního převrhnutí. Systém reaguje rychleji
než nejzkušenější řidič. Vynikající stabilita zajišťovaná systémem SAS přispívá k vyšší bezpečnosti obsluhy,
chrání zboží i vozík před poškozením.
Zajímavosti: Mobilní aplikace a Smart Access (chytrý přístup)
Jestliže SAS vyhodnotí rychlost zatáčení jako příliš vysokou, potlačí povely obsluhy a automaticky vozík zpomalí tak, aby byla kola i náklad ve správné poloze. Prevence nehod přispívá k bezpečnosti řidičů a udržuje stroje ve vynikajícím provozním stavu.
SAS zabraňuje nebezpečnému převrhnutí nákladu i vozíku směrem dopředu. Funkce kontroly úhlu dopředného naklonění stožáru monitoruje výšku zdvihu nákladu a polohu stožáru. V případě potřeby automaticky omezí úhel náklonu stožáru, a chrání tak řidiče i náklad. Menší riziko úrazů a škod na majetku může znamenat nižší náklady na pojištění.
Když je náklad nakloněn dozadu příliš rychle, může ohrozit řidiče, vozík i samotné zboží. Funkce kontroly rychlosti náklonu stožáru vzad sleduje možné rizikové faktory a odpovídajícím způsobem omezuje rychlost náklonu stožáru. Náklad se udrží bezpečně ve správné poloze a práce pokračuje dál.
Seřízení vidlic do horizontální polohy zabere pokaždé určitý čas. S funkcí SAS vyrovnání vidlic je lze nastavit do vodorovné polohy pouhým stiskem tlačítka. To řidičům usnadňuje práci zejména s náklady ve výškách. Úspora času znamená vyšší produktivitu a také úsporu financí.
Když odstraníte prokluz hydrauliky řízení, pomůžete řídiči pracovat bezpečněji a s větší efektivitou. SAS aktivní synchronizátor řízení provádí tuto činnost automaticky tím, že synchronizuje polohu volantu s polohou zadních kol. Obsluha vozíku tak pracuje ergonomicky a vždy přesně ví, kterým směrem vozík pojede. Její práce je tak bezpečnější a produktivnější.
Potřebujete poradit?
+420 494 590 100
prodej: +420 777 700 606
servis: +420 777 700 604
náhradní díly: +420 777 700 605
pronájem: +420 777 700 612
školení: +420 777 700 622